Upravljanje in vzdrževanje

Preventivno periodično vzdrževanje objektov z Aktiva upravljanje

Preventivno periodično vzdrževanje objektov z Aktiva Upravljanje

Preventivno periodično vzdrževanje objektov, ki ga izvaja družba Aktiva upravljanje d.o.o. za svoje naročnike, vključuje redno načrtovano vzdrževanje in preglede, namenjene preprečevanju težav in zagotavljanju optimalnega delovanja vseh sistemov in naprav na in v objektu. To je ključno tako za poslovne kot stanovanjskih objekte, saj ohranja njihovo vrednost, varnost in funkcionalnost.

Preventivno vzdrževanje ima številne prednosti, med katerimi je bistveno podaljšanje življenjske dobe objektov. Prav tako takšno vzdrževanje omogoča zmanjšanje stroškov, saj preprečevanje manjših težav lahko bistveno zmanjša stroške večjih popravil in obnov. Poleg tega zagotavlja varnost, saj redni pregledi in vzdrževanje zmanjšujejo tveganje za nesreče ter omogočajo varno okolje za uporabnike. Ustrezno vzdrževanje prispeva tudi k izboljšanju energetske učinkovitosti, kar optimizira porabo energije in zmanjšuje stroške obratovanja. Ne smemo pozabiti tudi na estetsko vrednost objekta, ki je pomembna za uporabnike in obiskovalce.

Ključni elementi preventivnega vzdrževanja

Redni pregledi

Pomemben je urnik rednih pregledov za različne elemente objekta. Pri strehah se izvajajo pregledi stanja kritine, odtokov in žlebov, da se prepreči zamakanje in poškodbe. Za zunanje površine je predvideno redno preverjanje in čiščenje fasad, oken in vrat, da se prepreči nabiranje umazanije in zmanjša verjetnost za nastajanje poškodb; pri notranjih prostorih pa  pregled stanja notranjih površin, kot so stene, tla, stropi in stavbno pohištvo.

Čiščenje inštalacij

Redno čiščenje sistemov je ključno za preprečevanje poškodb in morebitnih okvar. Pri ogrevanju in hlajenju je velik poudarek na čiščenju in menjavi filtrov, čiščenju prezračevalnih kanalov ter preverjanju delovanja naprav. Pri vodovodnih inštalacijah je pomembno čiščenje odtokov in preverjanje cevi, da se preprečijo zamašitve in puščanja. Električne inštalacije zahtevajo redno čiščenje in preverjanje stanja priključkov in električnih vodnikov

Popravila

Takojšnje ukrepanje ob ugotovitvi težav in napak je ključno. Uspešno ugotavljanje težav in napak dosežemo z rednim spremljanjem objekta in naprav; pri nastali napaki takoj ukrepamo. Zagotoviti moramo takojšnje odpravljanje manjših težav in napak, da se prepreči njihovo poslabšanje.

Dokumentacija

Vodenje evidenc o opravljenih delih, pregledih in morebitnih težavah je ključno za učinkovito vzdrževanje. Potrebna je evidenca opravljenih del, kar v praksi pomeni beleženje vseh vzdrževalnih del in popravil. Potrebno je načrtovanje in planiranje prihodnjih del – naredimo ga na podlagi prejšnjih izkušenj, prakse in zakonodaje. 

Usposabljanje zaposlenih

Izobraževanje o pravilnem ravnanju in vzdrževanju objektov pripomore k večji učinkovitosti. Zaposlene je zato potrebno usposabljati o pravilni uporabi opreme in pravočasnem  prepoznavanju morebitnih težav ter pravilnem poročanju o njih.

Periodično vzdrževanje, ki ga izvajamo za poslovne in stanovanjske objekte ima določene specifične zahteve.

V poslovnih objektih je preventivno vzdrževanje ključno za nemoteno poslovanje. Bistveno je načrtovanje rednih pregledov in sistematično načrtovanje nalog pri vzdrževanju, kar omogoča boljšo organizacijo in izvajanje. S takim načinom načrtovanja v veliki meri  preprečimo okvare in napake na objektih in napravah. Pomembna sta tudi uvedba jasnih protokolov za pregled in vzdrževanje, kar povečuje učinkovitost in vodenje natančnih evidenc o opravljenih nalogah in pregledih. Osebje mora biti usposobljeno za prepoznavanje težav in izvajanje vzdrževanja, ki mora potekati ob upoštevanju vseh zahtev varnosti pri delu. Velik poudarek ima pri vzdrževanju tudi uporaba energetsko učinkovitih sistemov za zmanjšanje porabe virov oziroma energentov.

Preventivno periodično vzdrževanje stanovanjskih objektov ima več ključnih značilnosti, ki zagotavljajo dolgoročno funkcionalnost, varnost in udobje bivalnih in skupnih prostorov:

  • načrtovanje rednih pregledov vseh sistemov (npr. elektrika, voda, ogrevanje),
  • uvedba koledarja oziroma evidence vzdrževanja, ki določa kdaj in katera dela so potrebna,
  • vodenje evidenc o opravljenih nalogah in pregledih, kar omogoča spremljanje zgodovine vzdrževanja,
  • redno preverjanje in optimizacija energijskih sistemov (npr. ogrevanje, hlajenje) z upoštevanjem, da ima posamezen objekt svoj način ogrevanja in/ali hlajenja,
  • redno preverjanje delovanja alarmnih sistemov in detektorjev dima.

Vsekakor je nujno upoštevanje vseh predpisov in standardov za stanovanjske objekte kot tudi sprotno sodelovanje z etažnimi lastniki.

 

Pooblaščeni pregledni serviser

Pooblaščeni preglednik serviser pri periodičnem pregledu in vzdrževanju ima ključno vlogo pri zagotavljanju varnosti, funkcionalnosti in skladnosti sistemov v stanovanjskih in poslovnih objektih. Njegove naloge in odgovornosti vključujejo različne vidike, ki so pomembni za učinkovito delovanje in vzdrževanje. Ima ustrezno izobrazbo in usposabljanje na področju inštalacij (električne, vodovodne, ogrevalne, klimatizacijske). Redno se izobražuje o novih tehnologijah in predpisih. Ima potrebne licence in certifikate za izvajanje servisnih del in pregledov. Poznati mora zakonodajo in predpisane standarde. Izvaja časovno predpisane periodične preglede na objektih in napravah, preverja delovanja in učinkovitosti inštalacij, izvaja preventivo na objektih in napravah. Po uspešnem pregledu objekta ali naprave izda poročilo o stanju sistemov z ugotovljenimi težavami in priporočili za nadaljnje ukrepanje.

Preventivno periodično vzdrževanje je naložba v prihodnost, ki zagotavlja dolgotrajno zadovoljstvo in varnost uporabnikov objektov. Ustrezno načrtovanje in izvajanje preventivnega vzdrževanja pa pripomore k optimalnemu delovanju vseh sistemov v objektu.

Tako poslovni kot stanovanjski objekti zahtevajo pozornost in skrb, za kar skrbimo pri družbi Aktiva upravljanje kot zanesljiv partner za kakovostno in varno okolje za vse uporabnike.


Članek je bil objavljen v reviji AS, številka 31, avtor članka: Emil Adamič. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja